رنگارنگ

رنگارنگ

به رنگارنگی رنگ های رنگین کمان
رنگارنگ

رنگارنگ

به رنگارنگی رنگ های رنگین کمان

حل سردرگمی ها بر سر بیت کوین


برای برطرف کردن برخی از سردرگمی اطراف بیت کوین، ما باید آن را به دو جزء تقسیم کنیم. از یک طرف، شما دارای بیت کوین-The-Token، قطعه ای از کد است که نشان دهنده مالکیت یک مفهوم دیجیتال است - مانند نوع مجازی IOU. از سوی دیگر، شما دارای پروتکل بیت کوین، یک شبکه توزیع شده ای است که حاشیه ای از توازن bitcoin-the-token را حفظ می کند. هر دو به عنوان "بیتکوین" نامیده می شوند

 

این سیستم امکان پرداخت را بین کاربران فراهم می کند بدون عبور از یک مقام مرکزی، مانند یک بانک یا دروازه پرداخت. این ایجاد شده و نگهداری می شود. Bitcoins چاپ نمی شوند، مانند دلار یا یورو - آنها توسط رایانه های سراسر جهان با استفاده از نرم افزار آزاد تولید می شوند.

این نخستین نمونه از آنچه امروز ما به نام رمزنگاری ارزها، کلاس دارایی در حال رشد که برخی از ویژگی های ارزهای سنتی را به اشتراک می گذارد، با تایید مبتنی بر رمزنگاری است.

 

چه کسی آن را ایجاد کرد؟


توسعه دهنده نرم افزار ناشناخته که به نام Satoshi Nakamoto پیشنهاد بیت کوین در سال 2008 را به عنوان یک سیستم الکترونیکی مبتنی بر اثبات ریاضی ارائه کرد. ایده این بود که وسیله ای برای مبادله، مستقل از هر مقام مرکزی ایجاد کند که می تواند به صورت الکترونیکی به صورت امن، قابل اطمینان و غیر قابل تغییر منتقل شود.

تا به امروز هیچ کس نمی داند که ساتوشی ناکاموتو واقعا چه کسی است.

 

بیت کویین در چه روش هایی از ارزهای سنتی متفاوت است؟


اگر هر دو طرف مایل باشند می توان از Bitcoin برای پرداخت هزینه های الکترونیکی استفاده کرد. به این معنا، آن مانند دلارهای معمولی، یورو یا ین است که به صورت دیجیتال نیز معامله می شوند.

 

اما از چندین روش مهم از ارزهای دیجیتال فیات متفاوت است:

 

(1تمرکززدایی


مهمترین ویژگی Bitcoin این است که آن را غیر متمرکز شده است. هیچ موسسه واحد کنترل شبکه بیتکوین را ندارد. این برنامه توسط یک گروه از برنامه نویسان داوطلب نگهداری می شود و توسط یک شبکه باز از رایانه اختصاص داده شده در سراسر جهان اجرا می شود.

بیت کوین "مشکل هزینه دو" از ارزهای الکترونیکی از طریق یک ترکیب هوشمندانه از رمزنگاری و مشوق های اقتصادی (که در آن دارایی های دیجیتال را می توان کپی و دوباره به راحتی استفاده می شود) را حل میکند. در ارزهای الکترونیک fiat، این عملکرد توسط بانک ها انجام می شود، که به آنها کنترل سیستم سنتی می دهد. با بیت کوین، یکپارچگی معاملات توسط یک شبکه توزیع شده و باز نگهداری می شود که متعلق به هیچ کس نیست.

 

(2عرضه محدود


ارز فیات (دلار، یورو، ین، و غیره) به یک منبع نامحدود - بانک مرکزی می تواند به عنوان بسیاری از آنها می خواهند صادر، و می توانند اقدام به دستکاری ارزش یک ارز نسبت به دیگران است. دارندگان ارز (و به ویژه شهروندان با جایگزین کم) هزینه می کنند.

از سوی دیگر، با بیت کوین، عرضه به شدت توسط الگوریتم اساسی کنترل می شود. تعداد کمی از بیتکوین های جدید هر ساعت صاف می شود و همچنان این کار را با کمترین میزان ادامه می دهد تا حداکثر 21 میلیون نفر برسد. این باعث می شود بیت کوین جذاب تر به عنوان یک دارایی باشد - در نظر سنجی، اگر تقاضا رشد کند و عرضه باقی می ماند، ارزش افزایش خواهد یافت.

 

(3نام مستعار


در حالی که فرستنده الکترونیکی سنتی پرداخت معمولا شناسایی (برای اهداف تأیید، و به پیروی از ضد پولشویی و سایر قوانین)، کاربران بیتکوین در نظریه در نیمه گمنامی به کار گیرند. از آنجا که هیچ اعتبار مرکزی وجود ندارد، کاربران هنگام ارسال بیت کوین به کاربر دیگری نیازی به شناسایی خود ندارند. هنگامی که یک درخواست معامله ارائه می شود، پروتکل همه معاملات قبلی را بررسی می کند تا تأیید کند که فرستنده دارای بیت کوین ضروری و همچنین اختیاری برای ارسال آنها است. سیستم نیازی به دانستن هویت او ندارد.

در عمل هر کاربر بر اساس آدرس کیف پول خود شناسایی می شود. با انجام برخی کارها، معاملات می توانند این راه را دنبال کنند. همچنین اجرای قانون، روشهای شناسایی کاربران را در صورت لزوم توسعه داده است.

علاوه بر این، بسیاری از مبادلات توسط قانون مورد نیاز برای انجام بازرسی در مشتریان قبل از آنها به آنها اجازه داده می شود برای خرید و یا فروش بیتکوین، بیت کوین به این ترتیب تسهیل استفاده دیگری را می توان ردیابی کرد. از آنجا که شبکه شفاف است، پیشرفت یک معامله خاص برای همه قابل مشاهده است.

این باعث می شود که بیت کوین ارز مرجع برای جنایتکاران، تروریست ها و پولشویی ها نشود.

 

(4تغییر غیر قابل تغییر

 

بر خلاف معاملات الکترونیکی فیات، معاملات Bitcoin نمی تواند معکوس شود.

این به این دلیل است که هیچ "داور" مرکزی وجود ندارد که بتواند بگوید "خوب، پول را برمی گرداند". اگر یک تراکنش در شبکه ثبت شده باشد، و اگر بیش از یک ساعت گذشت، تغییر غیرممکن است.

در حالی که این ممکن است برخی از آن را نگران کند، این بدان معنی است که هر معامله ای در شبکه بیتکوین نمی تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد.

 

(5تقسیمپذیری

 

کوچکترین واحد بیت کوین به نام ساتوشی نامیده می شود. این یکصد میلیون بیت کوین (0000000101) است - در قیمت امروز، حدود یکصد و یک سنت است. این می تواند احتمالاmicrotransactions را فعال کند.

پول الکترونیکی سنتی نمی تواند .--- بیشتر بخوانید تا نحوه پردازش معاملات بیتکوین و نحوه استخراج بیتکوین، چه چیزی را می توان از آن استفاده کرد، و همچنین چگونه می توانید بیت کوین خود را خریداری، فروش و ذخیره کنید. ما همچنین چند جایگزین برای بیتکوین را توضیح می دهیم و همچنین تکنولوژی زیربنایی آنblockchain - کار می کند.

 

 

ترجمه از وبسایت www.coindesk.com نوشته شده توسط Noelle Acheson


تصاویر از وبسایت های اقتصاد برتر _ ارز نگار _ برترین ها

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد